Fernard Leger, The Wedding, Cubism, oil on canvas, 1912. Through the exceptional format and radical treatment of this manifesto-painting, Fernand Leger confirmed his place within the Cubist movement. A nuptial procession advances vertically around a married couple in a frontal space that is blurred by nebulous forms. Classical perspective is shattered into pieces by fragmentation and multiple points of view. Considered to be incomprehensible, the canvas caused a scandal: I'm told it represents a slice of brawn with pistachios seen through a magnifying glass , one critic wrote. Only Apollinaire had a positive opinion: Leger's work stands out as pure painting. No subject, a lot of talent.
Ausschließlich für die redaktionelle Nutzung freigegeben.
Verwendung im Zusammenhang mit Nachrichten berichterstattung, Rezensionen und Kritik sowie der Übermittlung von Informationen über Personen, Orte, Dinge, Ereignisse oder Geschehnisse.
Zur Klarstellung: Die redaktionelle Nutzung umfasst keine Nutzung im Zusammenhang mit Werbung, Verkaufsförderung (z. B. verkaufsfördernde Webseiten), Marketing, Verpackung oder Merchandising.